Jestem skromnym ogrodnikiem ze Skierniewic.
Po skończonych studiach na SGGW w Warszawie, jako magister inżynier ogrodnictwa rozpocząłem pracę w Instytucie Warzywnictwa w Skierniewicach, stając się specjalistą w dziedzinie uprawy ogórków szklarniowych.
Nie byłoby mnie w rajdach gdyby nie Krzysiek Materzyński, którego poznałem w 1971 roku. Jego rodzice prowadzili duże gospodarstwo ogrodnicze i poprosili mnie o pomoc przy uprawie ogórków i pomidorów. Krzysiek był ówcześnie właścicielem imponującej rajdowej Alfy Romeo 2000 GTV i startował już wtedy w rajdach.
Skorzystałem z jego zaproszenia i po raz pierwszy pojechałem jako kibic obserwować zmagania kierowców na rajdowych trasach. Tak mi się to spodobało, że stałem się serwisantem czyli kimś kto woził kawę, kanapki, kanister z benzyną czy koło zapasowe.

Kolejnym krokiem były już starty własną Syreną 104 w popularnych imprezach samochodowych, szło mi na tyle dobrze, iż dość szybko zostałem mistrzem okręgu warszawskiego. W 1973 w tej właśnie Syrenie wystartowałem w 11. Rajdzie Warszawskim.
Ukończyłem pomyślnie ten rajd, a jako ciekawostkę dodam, iż w historii tej imprezy była to ponoć pierwsza Syrena, która osiągnęła metę!
W 1974 zasiadłem na fotelu pilota u boku Henryka Mandery, nazywanego królem dwusuwów, który osiągnął liczne sukcesy startując Wartburgami.
Zajęliśmy 5. miejsce w międzynarodowej klasyfikacji generalnej i 3. Miejsce w klasyfikacji krajowej, co było ogromnym sukcesem w tamtym czasie.
Mimo, że nasi konkurenci mieli znacznie mocniejsze auta, nie byliśmy na straconej pozycji. Przecież w rajdach liczy się nie tylko moc lecz także wyczucie samochodu oraz dobra technika. Kiedyś na Rajdzie Wisły było ślisko, mokro, masa liści na drodze i duża mgła, do tego droga wąska i wijąca się w górach. Na mecie okazało się , że jesteśmy w czołówce klasyfikacji. W efekcie na wyniki trzeba było czekać do późna w nocy bo były liczone kilka razy, gdyż nikt nie mógł uwierzyć, że Fiatem 126p można wykręcić tak dobry wynik.

W latach 1975-76 startowałem także kilkukrotnie za kierownicą własnego Fiata 128 Sport.
Jednakże aby rozpocząć prawdziwe ściganie potrzebne były duże pieniądze, na szczęście rajdy to nie tylko kierowca lecz także pilot i w tym właśnie zacząłem upatrywać swoją szansę na rozwój kariery zawodniczej.
Wtedy też otrzymałem propozycję z Działu Sportu FSM (Fabryka Samochodów Małolitrażowych) wspólnych startów z Andrzejem Lubiakiem, jako jego pilot.
Przez osiem lat startowaliśmy Polskim Fiatem 126p i wspólnie zdobyliśmy cztery tytuły mistrzowskie oraz jeden wicemistrzowski w klasie samochodów 600 i 650 cm3.

Następny etap mojej kariery to 3 lata startów z Pawłem Przybylskim ale tym razem w Dziale Sportu FSO (Fabryka Samochodów Osobowych). Starty z Pawłem pozwoliły na zdobycie kolejnych tytułów Mistrza Polski w klasie Polskiego Fiata 125 oraz Poloneza.
Rok 1989 to przesiadka na trzy następne lata do Andrzeja Kopera, do pierwszego zagranicznego samochodu, jakim był Volkswagen Golf GTi 16v.
Etap największych moich sukcesów nastał od momentu kiedy moim kierowcą został Krzysztof Hołowczyc.
Wspólne starty zaczęliśmy w 1993 roku, w prawdziwie elitarnym i profesjonalnym zespole Toyota Motor Poland. Ten czas był dla mnie czymś niesamowitym i wyjątkowym, pozwolił poznać świat rajdów przez wielkie „R” i zdobyć doświadczenie w międzynarodowym wymiarze.
Ściganie się z kierowcami światowego formatu, takimi jak Carlos Sainz czy Collin McRee, dawało ogromną satysfakcję i motywowało do wysiłku jaki był konieczny w tak wymagających imprezach jak Rajd Szwecji, Rajd Argentyny czy Rajd RAC w Wielkiej Brytanii.
Wtedy też osiągnąłem mój największy sukces sportowy, którym stało się Mistrzostwo Europy w 1997 roku samochodem Subaru Impreza 555.
Czymś zupełnie wyjątkowym była dla mnie gala FIA (Fédération Internationale de l’Automobile ) w Monako, kiedy to odbieraliśmy z Krzyśkiem swoje tytuły Mistrzów Europy, w gronie najwybitniejszych zawodników sportów motorowych.

Wśród kierowców, z którymi jeździłem później byli: Leszek Kuzaj, Sebastian Frycz, Maciej Lubiak i Kajetanem Kajetanowiczem.

Ciekawym doświadczeniem w mojej karierze były też starty z Andym Mancinem w Stanach Zjednoczonych w Rally America, zwieńczone wicemistrzostwem w 2009 roku.
Starty w Ameryce były szczególnie trudne gdyż załogi nie mogą trenować na trasach rajdu i jadą tylko z otrzymanego opisu, przygotowanego przez organizatorów, co jest niespotykane w Europie gdzie opis trasy jest przygotowywany przez załogę w trakcie przejazdów treningowych po trasie rajdu.
Tyle lat starowałem a dopiero tam zobaczyłem, że moja rola może być jeszcze ważniejsza niż myślałem.
Rajdy są wciąż moją wielka pasją i nadal odczuwam wielką motywacje aby zasiadać na prawym fotelu samochodu rajdowego. Od kilku sezonów wspólnie startujemy z Łukaszem Byśkiniewiczem w zespole rajdowym TVN Turbo.
Ale nie samymi rajdami żyje człowiek, dlatego udzielam się również jako ekspert i dziennikarz sportowy na rzecz propagowania bezpiecznego stylu jazdy na polskich drogach.
Wspólnie z Martyną Wojciechowską, przez wiele lat, w programie „Automaniak” obok informacji na temat motoryzacji, poruszaliśmy zagadnienia zachowań wśród uczestników ruchu drogowego, mających wpływ na ich bezpieczeństwo.
Od wielu lat współpracuję również z kilkoma szkołami doskonalenia techniki jazdy, biorąc czynny udział w szkoleniach dla kierowców, gdzie jako ekspert dzielę się moim doświadczeniem i wiedzą.

Uważam, że Maciek jest najwybitniejszym pilotem w historii polskich rajdów i jestem przekonany, że nikt mu nie odbierze tego tytułu.

Prawdziwy człowiek-orkiestra.
Miał do mnie dużo cierpliwości – dziś wiem, że stał się jednym z głównych filarów moich sukcesów
2 starty w 1974 i 1976 roku
3 starty w 1986 roku
2 starty w 1993 roku
3 starty w 1999, 2000, 2002
2 starty w 2002 roku
Starty w 2009 roku
Mistrz Polski w klasie markowej 126
Mistrz Polski w klasie 126/650
I Wicemistrz Polski w klasie 126/650 gr.2
Mistrz Polski w klasie 1-3 gr. 2
Mistrz Polski w klasie B1150
I Wicemistrz Polski w klasie A11
Mistrz Polski w klasie A14
II Wicemistrz Polski w klasyfikacji generalnej RSMP
Mistrz Polski w klasie N4
Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej RSMP
Rajdowy Wicemistrz Europy
Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej RSMP
Rajdowy Mistrz Europy
1 miejsce w Rajdzie Polski
7 miejsce w Rajdzie Argentyny
I Wicemistrz Polski w klasyfikacji generalnej RSMP
I Wicemistrz Polski w klasyfikacji generalnej RSMP
Mistrz Polski w klasyfikacji Grupy N
Wicemistrz Rally America
I Wicemistrz Polski w klasie A6
Wicemistrz Polski Castrol Edge Fiesta Trophy: Ford Fiesta R2
51. Rajd Barbórka zwycięstwo w klasie
Wicemistrz Polski w klasie 6: Ford Fiesta R2
52. Rajd Barbórka zwycięstwo w klasie
II Wicemistrz Polski
klasyfikacji generalnej 2WD: Renault Clio R3T
Zwycięstwo w 53. Kryterium Asów na karowej w 2WD
i 3. miejsce w klasyfikacji generalnej